شريط ستان

يمكن الشريط الستان اللى كنت فرحانه بيه زمان بقى قيد بيخنقنى

يوم الجمعه 12:02 م

بقالى فتره طويله ماكتبتش فى البلوج بتاعى

بس النهارده حسيت انى عاوزه اكتب فيه وحشنى اوى احساس الكتابه
ايا كان
انا كنت بضايق اوى لما كنت انزل الروح الكليه يوم الجمعه
ماكنتش بشوف فى الشارع حد غيري انا والطوارق(القطط والكلاب الضاله)
بس الوضع اختلف اوى لما بقيت اشتغل احيانا فى يوم الجمعه
مابقيتش احس بنفس الاحساس بالعكس بقى النهارده يوم الجمعه كان غير كل يوم
اول مره اخد بالى من شكل الناس وهى بتغسل الجوامع وتدعك فى السيراميك اللى بره وجوه
انا كنت حاسه الجوامع سعيده اوى النهارده
الجو كان دافى وكان يوم فى البدايه مشمس
وسمعت فيه حاجه غريبه اوى
انا كنت نازله من بيتنا وسمعت واحده بتصوت بأعلى صوتها
كانت حزينه على ميت طبعا ده مش صح بس الموقف بيحزن اكيد
الشئ اللى كان غريب بالنسبه ليا انى للحظه انها قدرت تعمل حاجه عمرى ماعملتها
قدرت تصوت تصرخ تعبر عن مشاعرها بكل وضوح
صرخت فى وسط الشارع بأعلى صوتها ومحدش منعها الحقيقه ماكنش في حد فى الشارع غيري
كان الشارع ساكت
المره الجايه فى حياتى هحاول اعمل الامور بالشكل اللى انا عاوزاه وهحاول اتمسك بكل حاجه

1 التعليقات:

Nigm يقول...

^_^

دمتي بخير
:)