شريط ستان

يمكن الشريط الستان اللى كنت فرحانه بيه زمان بقى قيد بيخنقنى

wops i did it again 12:40 م



لو تخيلنا مثلا ان في كومه حاجات مرصوصه فوق بعض

ويجى شخص ذكى يسحب حاجه من النص

فالكومه كلها تقع فوقيه وهو يبتسم ابتسامه غريبه!!!!!

انا دايما بكون الشخص ده

مزعجه اعترف بحب النعكشه جدا مش اشكال

ساعات بالليل الساعه اتنين كده اقوم اسرح شعري اخرج البلكونه

احس الهواء وابص للقمر وافرح اووووووى

واجري على طراطيف صوابعى وانا حافيه واقعد على كرسى مريح

واقرأ قصه قريتها خمسين مره عشان اعيد قرايه جمله معينه عجبانى

مش اشكال بالنسبه ليه انى اكون متأخره في الشارع بجري

بس احب اوى اشوف حد هو كمان مستعجل واعمل سباق خفى معاه

واتبسط اوى لما افوز ......... مره عملتها مع بنوته وخدت بالها وقطعت نفسى

احساس حلو الجنون

عاده بمشى بسرعه بتشنكل كتير وهبقى هقع خلاص مره وقعت في

بركه طين في وسط الشارع ماهمنيش كملت مشى ولا كأن حاجه حصلت

يمكن بتشنكل كتير بس بحاول اقوم دايما

في ناس كتير شيفانى طيبه زياده عن اللزوم او عبيطه مش اشكال

عاطفيه جدا جدا مشكلتى ورومانسيه لدرجه الثماله

محدش يقنعنى ان الرقص فوق السحاب وجنب القمر ده مش هيبقى حقيقى

ليه

لما حد بيشوفنى بطريقه وحشه ببقى عارفه ان ده لانه بيحب يشوف الناس بالطريقه دى

اكيد لما الموضوع يستلزم العقل بفكر بعقلى

بس لحد ما ده يجى هستمتع بجنونى وعبثى والفوضى اللى بصنعها

هستمتع بكونى طفله مدللة مزعجه احيانا

وبستمتع اكتر بكونى ......انا



13 التعليقات:

maha el-lithy يقول...

عارفة ياريهام
انا واحدة من الناس اللى شايفة فيكى الطيبة والجنان والهبل
وسورى السذاجة
بس بحلاوة يعنى

:)))

هاقولك تانى
البوست دى بتبين قد ايه انتى بتعرفى تعبرى عن نفسك
وعن...............الحدق يفهم

يا مجنونة

maha el-lithy يقول...

اول رد

اوووووووووه

زهرة نيسان يقول...

دمع الندى:
ربنا يخليكى
على ما اظن انه ده اطراء هههههههههه
الطيبه والهبل والسذاجه خلطه مثاليه
بس ربنا بيستر والله
يعنى اكيد دعا الوالدين بيفرق برضه

انا بقول اللى في قلبى
اللى بيجى على بالى
مش بفكر كتير
ومنوره البوست يا اول
كومنت
يا قلبى

Mohamed Elsonbaty يقول...

^_^

kalam gameel we kalam ma32ool

ma2darsh a2ool 7aga 3anno

post yatrok asran lazezan fe el-nafs

la yomkem ma7woh be sehoola

So Nice

100%

زهرة نيسان يقول...

ههههههههههه
انا كنت بكتب البوست ده على اساس
انه اعتذار لكل الناس اللى بيشوفو
حماقاتى
وبقولهم مش يستغربوا
كالعاده شكلى مدحت في نفسى
والا ايه

شكرا لحضرتك يا دكتور على مرورك
وكويس انه ساب اثر كويس
او حتى رسم ابتسامه اتمنى اكيد
بس
اكيد في ناس كتير مجانين صح
مش انا لوحدى

ألكساندرا يقول...

احم ..
انتى مجنونة ده أكيد لان ببساطة بتعلنى عن جنانك و ده قمى الجنااااااان :::
و ده طبعاً ناتج عن الطيبة و التلقائية
:)
ما حدش قال ان الطيبة و السذاجة و التلقائية وحشين اطلاقاً !
بالعكس من اجمل الصفات :)
لكن الواحد لازم يكون راسم حدود لنفسه فى كل حاجة ..
مش حيرسم حدود لطيبته طبعاً
لكن لجنانه عشان يكون انسان متزن
فى مواقف تقدرى تعملى فيها جنانك و انتى ضميرك مستريح و عال العال ..
فى مواقف تانية لو اظهرتى فيها جنانك او رغباتك الطفولية بيكون خطأ فى الموضع ده و قد يسبب لك الالام الندم ..
و انتى مش ساذجة خاااااااااااالص
حرام عليكى ده انا بسمع كلامكوا و ما افهمش و بعدين لما تضحكوا افهم الالاعيب ده يا شيخة ساذجة برده !

E. Fekry يقول...

مج مج مج نونة !
:))
لأ بجد أنا بحب الجنان واللسعان وساعات كتير ببقي حاجة تانية غير الصورة الوهمية اني هادية وعاقلة والكلام ده الرأي ده بيتغير بسرعة اوي لاي حد يعرفني.

اللسعان والتهييس مش غلط ولا وحش بس برضه بحبه بعقل
يعني كل حاجة لها وقتها ومكانها..مش نبقي على طول الخط كده ولا في اي وقت كده

من الآخر نلسع في الوقت الصح..وانصحك بلاش تشوفيني مهيسة:D
Nice post..
: )

زهرة نيسان يقول...

الكسندرا:
الجنون ذات نفسه ده اسلوب للحياه
في حاجات بتضايقنا كتير
لو مش حاولنا نتفاداها ونحاول نلاقى المتعه في حاجات تانيه بسيطه
ساعتها مش هنتجنن بطريقه ايجابيه
وعلى فكره يا اليكس
الحدود ده اسلوب كويس جدا في انك
تعرفى تنظمى نفسك
بس مش دايما بنقدر نتبع الحدود دى
ساعات بقى
بتبقى الحدود ان احنا مش نتبع الحدود
وده بقى بيكون
اجمل حاجه
وماتزعليش لما اشتغلك شويه
لازم برضه انكشك

زهرة نيسان يقول...

death
بجد مش بقدر امنع نفسى انى افرح لما اشوفك
او اقرأ كلامك
لانك بجد ما تعرفيش انا بقدرك وبحترمك قد ايه
ونفسى ادخل البلوج بتاعك بقى
انا اتفاجات لما
عرفت انك يتهزري زينا وبتضحكى
بس بعد كده بقيت اعشق الحكايه دى فيكى
في حاجات كتير
الواحد بيبقى فاهمها غلط
وبجد النصيحه بتاعتك
اللى انت نصحتيهالى
انا مقدراها جدا
كنت محتاجها بشده انا خرجت بره الموضوع

وانا احب اشوفك في كل وقت
وانت عاقله وانت مهيسه
يا ملكه مملكه الحياه

E. Fekry يقول...

: )
أخجلتيني بكلامك الرقيق هذا..حقًا لا أستحقه بتاتًا.
----------
أسمحيلي أضحك بجد
=))
أصل أنتي ما تعرفيش أن تعليقك ده اتقال لي كام مرة....من كتر ما اتقال بطلت أعد..وممكن تسألى موجة وهيا تحكيلك عن اول مرة كلمتها فيها:::

ربنا يعزك يا زهرة: )
يارب ربنا يصلح حالنا كلنا ويهدينا للخير دايمًا.

تشوفيني مهيسة..مابلاش=))
بجد أخجلتي تواضعنا اللي مش موجود أساسًا:))

لأ بجد المرة دي..أعزك الله بعزته وجلاله
اللهم لا تؤاخذني بما يقولون واجعلني خيرًا مما يظنون...آمين
: )

ألكساندرا يقول...

زهرتى :
جملة الحدود اننا ما نتبعش حدود غلط
لو عايزة تقولى قولى "الجنون اننا ما نتبعش حدود " او "مبدأى فى الحياة انى ما اتبعش حدود " فهمتى قصدى طبعاً ^-^
و تنكشينى ماشى ماشى ..
الحدود زى ما انتى قلتى بالضبط لتنظيم النفس و للسبب اللى انا ذكرتة ان ساعات الجنون فى الوقت و المكان الغير مناسب بيبقى فعلة عكسى ..
يعنى انتى بتحبى تمارسى الجنون عشان السعادة فية :)
ساعات بيكون العكس فخمتوا بقى :::
و مين فينا مش بيمر بلحظات جنون
لكن مش كل الوقت جنان أكيد و الا حندخل السراية الصفراء ^-^

زهرة نيسان يقول...

اللهم لا تؤاخذني بما يقولون واجعلني خيرًا مما يظنون...آمين

انا عاجبنى اوى الدعاء ده
حلو فعلا جزاك الله كل خير عليه
واحنا اتناقشنا بقى في البوست على رواقه


اليكساندرا
لو عايزة تقولى قولى "الجنون اننا ما نتبعش حدود " او "مبدأى فى الحياة انى ما اتبعش حدود " فهمتى قصدى طبعاً ^-^

لا خالص مش فاهمه حاجه اطلاقا
بس اكيد مش ببقى في حاله جنون علطول
بس بحب استمتع باللحظات دى

Nigm يقول...

بس احب اوى اشوف حد هو كمان مستعجل واعمل سباق خفى معاه

ساعات بردو كنت باعملها و اسابق كل اللي ماشيين حواليا و ميهمش الناس ^_^


احساس حلو الجنون

إحساس رررررررررائع مهماااااا كانت مصائبه و أنا أشهد بذلك :D



و سواء شعور الجنون او الخروج عن المألوف .. فانا يتيهالي اللي متمكن منهم بيقدر يستمتع بالحياة اكتر و مبتبقاش بالنسبة له واجب ولازم يعمله

Very Nice Post

GO OOOOOOOOON
:)