شريط ستان

يمكن الشريط الستان اللى كنت فرحانه بيه زمان بقى قيد بيخنقنى

ناس بنعرفهم 1:39 م

في حياتنا ناس بنعرفهم
وناس بنقابلهم وناس مش بنشوفهم بس بنحسهم
كنت زمان بقول انا مش محتاجه اعرف حد تانى
اصحابى مالين عليا الدنيا
بس اكتشفت انى غلط
شخص واحد ممكن يغير الحياه
لما تكون مخنوق اوي وعاوز حد
وفجأه تلاقيه ظهر بيقولك انت مش
شرير اوي انت كويس
يديك دفعه للامام
شخص تانى يطمنك يقولك ربنا هيقف جنبك
ما تخافش ان مع العسر يسر
وتلاقيه بيطبطب عليك
ويقولك كل شئ هيبقى كويس
شخص يحبك من غير ما تعرفه
يظن فيك كل خير
يشاركك في خيالك يقولك
انا بس حبيتك لما قريت كلامك
شخص يقولك احنا هنبقى اصحاب
من غير ما تعرفه
تلاقيه قرب منك ويشكيلك همه
ويسألك مالك
شخص يقتحم حياتك
يغيرلك كل حاجه وفهمك للامور
ناس تحببك في التدين
في الثقافه في الشعر
ناس تحس معاهم بالعقل
وناس بالجنون
لما تعرف الناس تعرف ان الاحكام المسبقه غلط
ان لازم تثق في الخير اللى في الناس
قالوا زمان معرفه الناس كنوز
اول مره اعرف الحكايه دى واصدقها
انا بجد سعيده جدا
انى اتعرفت على اشخاص رائعين
فهمونى ان الدنيا في حاجات كتير
مش مقتصره بس
على حدود مملكتى الضيقه
اتعلمت منهم
انى اؤمن بقدراتى
واحاول اطور نفسى
لو اخطأت ممكن اتصلح
اتطور
على فكره انا اكيد بتكلم عن كل واحد فيكم
بجد شكرا جدا
لانى عرفت ناس كويسه
زيكم وزيهم

5 التعليقات:

Nigm يقول...

انا فعلا أؤمن جدا بان معرفة الناس كنوز بل هي اكثر

------------------------
ناس تحببك في التدين
في الثقافه في الشعر
ناس تحس معاهم بالعقل
وناس بالجنون

مظبوط جدا و بالذات ان في المرحلة الجامعية اينعت ثمار هذا المنظور بالمقارنة مع المراحل السابقة من حياتنا
------------------------

شخص يقتحم حياتك
يغيرلك كل حاجه وفهمك للامور

بردو صح جدا :) و ان كان معدل تاثيرهم علينا يتفاوت بنائا علي مجال التاثير و نوعه
------------------------

بوست رااائعة و بجد شكرا لاننا اتعرفنا علي شخصية كويسة و متميزة زي حضرتك :)

ألكساندرا يقول...

زهره نيسان

:)

M. Amin يقول...

أعذريني إذا كنت لا أملك إلا الابتسام ردًا على بوست زي دة
:)

كنت لسة بقول عند ألكساندرا ان ساعات بيكون في كلام مش بعرف اعلق عليه بما يستحق، فبسكت أحسن

رائع..

Mohamed Elsonbaty يقول...

:)

نايس نوت

بعد الكلام اللى شريف قاله

مش لاقى كلام أقوله

بس فى نوع تانية من الناس

ناس مش بنعرفهم و ليهم أثر سلبى فى حياتنا !

أثر سلبى لأبعد الحدود !

لدرجة مكن يخلوا الواحد يقف فى نص السكة و ميكملش !

ربنا يبعدهم عن طريقنا و طريقكم

E. Fekry يقول...

كلام رائع خرج من القلب ليمس القلب
~_~

وهناك اناس أجتمعت فيهم كل تلك الصفات فكانوا خير من الدنيا وما فيها وملؤاعلى المرء كل حياته وأصبحوا جزءا من كل شيء يحيط بهم او داخلهم

حقا سعد من تعرف على احدهم واكتفي به رفيقا
~_~